Archive for Полякова Олена

Чи можна заборонити учням користуватися мобільними телефонами в школі: коментар освітнього омбудсмена

Чи не щороку в Україні виникає дискусія щодо використання мобільних телефонів у закладах освіти. Частина громадян підтримують повну їх заборону у школах, адже це заважає навчанню учнів і учениць. Натомість інша частина суспільства наголошує на неправомірності такого обмеження, особливо в умовах повномасштабної віни.

В Офісі освітнього омбудсмена Сергія Горбачова пояснили, чи можуть школярі та школярки користуватися телефонами в школі та чи мають право Управління освіти та школи заборонити використання гаджетів.

Під час обговорення цього питання батьківські спільноти категорично виступали проти будь-якої заборони, адже в умовах повномасштабної війни телефон є певним засобом безпеки та швидкого зв’язку учнів із батьками в разі надзвичайної ситуації. Натомість Управління освіти Львівської міської ради запропонувало врегулювати використання мобільних телефонів у закладах загальної середньої освіти. Докладніше про це можна дізнатися за посиланням.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Що робити, щоб учні виконували домашні завдання? Стратегії та підходи для мотивації учнів

Для багатьох вчителів домашнє завдання є ключовим компонентом навчального процесу, яке допомагає закріпити та поглибити знання учнів. Проте нерідко учні знаходять причини відкладати, або взагалі не виконувати домашні завдання. Як змінити цю ситуацію?

1. Зрозумійте мотивацію учнів
Перше, що вчитель повинен зрозуміти, це причини, через які учень не виконує завдання. Можливо, завдання занадто складне або занадто просте? Можливо, учень не бачить в ньому сенсу? Розмова на цю тему може виявити корінь проблеми.

2. Створіть систему винагород
Введення системи винагород може підвищити мотивацію учнів. Це може бути як матеріальна винагорода (наприклад, наклейки чи подарунки), так і нематеріальна (похвала, додатковий час на перерві).

3. Зробіть завдання цікавими
Намагайтеся робити завдання не просто формальною частиною навчання, а цікавим викликом. Залучіть учнів до процесу створення завдань, дайте їм можливість вибрати тему дослідження або форму презентації своєї роботи.
4. Інтерактивність та технології
Використовуйте сучасні технології для розробки завдань. Це можуть бути електронні платформи, додатки, ігри, які дозволять учням вивчати матеріал у груповому режимі, обговорювати його та виконувати завдання онлайн.

5. Надайте зворотний зв’язок
Завжди надавайте зворотний зв’язок про виконане завдання. Це допоможе учневі зрозуміти свої помилки і дізнатися, як їх можна виправити.

6. Будьте гнучкими
Важливо враховувати індивідуальні особливості кожного учня. Для деяких дітей може бути корисним мати більше часу на виконання завдання, інші можуть потребувати додаткової допомоги чи пояснень.

7. Встановіть зв’язок з батьками
Батьки можуть стати вашими союзниками у питанні виконання домашніх завдань. Повідомляйте їх про успіхи та проблеми їх дитини, просіть допомогти з організацією робочого місця чи контролем за виконанням завдань.

8. Змінюйте формати завдань
Варіюйте типи завдань: письмові роботи, презентації, проекти, есе. Такий підхід допоможе уникнути рутини та залучити до роботи різні групи учнів.

9. Навчіть учнів планувати свій час
Проведіть урок або майстер-клас, присвячений тому, як правильно розподіляти свій час, як не відкладати на потім важливі справи і як створити ефективний план роботи.

10. Підкресліть важливість самостійної роботи
Домашні завдання не лише допомагають закріпити матеріал, але й розвивають самостійність, відповідальність та навички самоорганізації. Наголошуйте на цих аспектах, коли пояснюєте учням важливість завдань.

Виконання домашніх завдань є важливою частиною навчального процесу, але для мотивації учнів необхідно використовувати комплексний підхід, який бере до уваги індивідуальні потреби кожного учня. Дотримуючись вищезазначених рекомендацій, ви зможете досягти більш високої віддачі від домашніх завдань та збільшити їхню ефективність.

За матеріалами сайту  AR Book

У жовтні стартує пілот моніторингу якості початкової освіти

З 9 до 31 жовтня 2023 року відбудеться пілотний етап третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти.

Про це повідомив Український центр оцінювання якості освіти.

Ознайомитися з оновленю програмою моніторингу можна за посиланням.

Проведення пілоту ЗЗМЯПО-2024 визначене наказами Міністерства освіти і науки України від 10.07.2023 №833 “Про затвердження Плану заходів із реалізації третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти у 2023 році” та від 26.09.2023 №1154 “Про проведення пілотного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти у 2023 році”.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Цікава математика: таблиця множення чисел 2–9

Проєкт «Розвиток дитини» пропонує батькам та вчителям початкових класів програму, яка допоможе дитині в невимушеній формі повторити множення чисел 2–5 і вивчити таблицю множення чисел 6–9.

Програма складається з 26 цікавих завдань, які допоможуть дітям 8–9 років потренуватися застосовувати арифметичну дію множення в ігрових ситуаціях.

Програма розрахована на 9–13 днів, причому за день рекомендовано виконувати 2–3 завдання. Виконуючи їх щодня, учні й учениці зможуть вивчити таблицю множення та використовувати набуті знання на практиці.

Як привчити учнів виконувати домашні завдання. Поради вчителям

Часто вчителі стикаються з тим, що учні відмовляються робити уроки вдома. Нерідко однією з причин невиконання вправ стає нерозуміння вимог до завдань, складність формулювань чи заплутаність.

Для попередження цього рекомендується надавати інструкції. Зокрема, варто пояснювати завдання перед закінченням уроку та переконуватися, що школярі розуміють його суть.

Підготовка до нового навчального року: методичний кейс

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.08.2023 № № 1/12816-23 “Про проведення першого уроку”

Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023 № 1/12186-23 «Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти»

Лист Міністерства освіти і науки України від 14.08.2023 № 1/12038-23 «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 17.05.2023 року № 1/6990-23 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 навчального року»

Постанова КМУ від 28.07.2023 № 782 Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні

Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у початкових класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою

Корисні матеріали, які можуть стати в нагоді при підготовці до Першого уроку

Презентація “Техніки формувального оцінювання”

8 000 завдань для молодших школярів за програмою НУШ: корисні матеріали для батьків і педагогів

О.Полякова, С. Цибульська. Методичні поради педагогам початкової школи

Підготовка до пілоту моніторингу якості початкової освіти: у фокусі уваги природничо-наукова компетентність

В Українському центрі оцінювання якості освіти триває підготовка до проведення пілотного етапу третього циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти, який стартує вже восени. Основний етап ЗЗМЯПО відбудеться навесні 2024 року.

Під час пілоту перевірять інструментарій для оцінювання ще однієї компетентності випускників початкової школи: крім читацької та математичної, у фокус уваги потрапить також природничо-наукова компетентність.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Переможці Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика отримуватимуть стипендії з 1 вересня 2023 року

5 червня 2023 року визначили переможців XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, яким призначили стипендії Президента України. Про це свідчить розміщений на сайті МОН наказ від 05.06.2023 № 673 “Про призначення стипендій Президента України переможцям XXIII Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика”.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

ЗАВЕРШУЄМО 2022/2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Наказ МОН від 15.05.2023 № 563 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”

Методичні рекомендації МОН: Зарахування до закладу освіти. Переведення на наступний рік навчання. Зарахування результатів навчання

Навчання й оцінювання дітей, які перебувають за кордоном

Про організацію та проведення заходів з питань безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу на час літніх канікул

Сім способів креативно завершити навчальний рік

Школам доручено готуватися до нового навчального року

МОН рекомендує інструментарій для оцінки готовності дитини до навчання в школі

Як вимірюватимуть мʼякі навички українських учнів та учениць восени цього року: велике інтервʼю з організаторами дослідження

Восени цього року Україна візьме участь у першому у світі масштабному опитуванні, частині дослідження соціально-емоційних навичок. Рівень сформованості цих навичок заміряють у 10-річних та 15-річних дітей у 15 країнах світу. Опитування проводить Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), яка організовує, зокрема, й PISA – дослідження, що вимірює читацьку, математичну та природничо-наукову грамотність 15-річних учнів та учениць. Та майбутнє дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН) дуже відрізняється від PISA – і предметом вимірювання, й інструментами, які для цього використовуватимуть. ДоСЕН дослідить 17 м’яких навичок, які згрупує у виміри, наприклад, широта кругозору учнівства, сумлінність, емоційна стабільність, здатність до співробітництва чи мотивація досягати цілей. Також дослідження аналізуватиме середовище та контекст, у якому перебуває учнівство. Для цього в опитуванні візьмуть участь як учні та учениці, так і батьківство, вчительство, та адміністрації закладів освіти.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)