Archive for Полякова Олена

З 1 ВЕРЕСНЯ В ПЕРШИХ КЛАСАХ МАЄ БУТИ НЕ БІЛЬШЕ НІЖ 24 УЧНІВ: РОЗʼЯСНЕННЯ

З 1 вересня 2024 року максимальна наповнюваність початкових класів державних і комунальних закладів загальної середньої освіти може становити не більше ніж 24 учні (відповідно до частин першої та другої статті 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

У 2024/2025 році ця норма поширюється на всі перші класи, які навчатимуться в очному або змішаному (чергування очного й дистанційного навчання з певною періодичністю) форматах. Для решти класів максимальна наповнюваність залишається 30 учнів.

Наповнюваність класів, які вчаться дистанційно, може бути більшою за 24 учні (для перших класів) та за 30 учнів (для інших класів). Ця норма чинна під час дії воєнного стану.

Детальніше

Перевіряємо готовність дитини до школи: що бажано вміти майбутнім першокласникам

У початковій школі дитина починає досліджувати, за якими правилами живе суспільство. Вона вчиться керувати своїми поведінковими реакціями, робити вибір, спілкуватися як з однолітками, так і з іншими дорослими…

З матеріалу для батьків майбутніх першокласників ви дізнаєтеся:

  • що бажано знати та вміти дитині на фізичному, емоційному, соціальному та інтелектуальному рівнях перед першим класом;
  • як батькам не перестаратися, готуючи майбутніх першокласників;
  • як загалом розповідати про школу.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Математичні сходинки: що має вміти дитина наприкінці кожного класу початкової школи

По завершенню кожного навчального року батьки очікують, що їхня дитина опанувала нову сходинку знань – розвинула навички та здобула нові вміння.

Математика є фундаментальною наукою, яка супроводжуватиме дітей у кожному класі школи та знадобиться в дорослому житті. Для того, аби не проґавити вивчення основ, сьогодні хочемо поділитися з вами тими найважливішими математичними навичками, якими мають володіти учні наприкінці кожного класу початкової школи.

Цей матеріал стане орієнтиром для батьків, які хочуть краще розуміти, чи впоралася їхня дитина з програмовими вимогами та чи варто щось надолужити для вдалого старту в наступному класі.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Рекомендації з використання в школах штучного інтелекту: МОН і Мінцифри презентували проєкт документа

Для українських шкіл розробили проєкт інструктивно-методичних рекомендацій щодо запровадження та використання технологій штучного інтелекту.

Ознайомитися з положеннями та повним текстом документа можна нижче або за посиланням.

“Штучний інтелект може дещо спростити та поліпшити роботу вчителів. Наприклад, створювати презентації та допомагати формувати індивідуальні освітні траєкторії для кожного учня. Цим документом ми пояснюємо, як перетворити штучний інтелект на власного помічника. Реалізація рекомендацій допоможе трансформувати українську освіту й зробити її більш інноваційною”,  розповів міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.

Зокрема, у рекомендаціях є приклади промптів, які допоможуть вчителям правильно генерувати запити в ChatGPT.

Формувальне оцінювання – не виклик, а інструмент на допомогу: як змінилося його використання в умовах війни

Тривалий час і вчителям, і батькам було складно зрозуміти, як оцінювати учнівство не балами, а словами. Та ще й так, щоб це мотивувало й описувало прогрес кожної й кожного під час навчання.

Саме такий підхід передбачає формувальне оцінювання. Утім, як показало дослідження “”Нова українська школа” в 5–6–х класах: виклики впровадження”, проведене ГО “Смарт освіта”, частина вчительства, яке працює з 5–6 класами НУШ, досі не розібралася, що саме передбачає формувальне оцінювання та як його використовувати на практиці.

А ті, хто потоваришував із формувальним, бачать у ньому чимало переваг, особливо під час навчання в умовах війни. Наприклад, декілька вчительок розповіли редакції “НУШ”, що формувальне оцінювання на дистанційці дає змогу постійно надавати учнівству зворотний зв’язок. А ще – мотивує дітей до навчання та вчить їх адекватно реагувати на критику.

Також учасниці курсів від програми “Демократична школа” Європейського центру ім. Вергеланда (Норвегія), розповіли:

  • як війна вплинула на роботу з формувальним оцінюванням;
  • які переваги бачать вчителі в його застосуванні;
  • як педагоги та шкільні адміністрації поглиблюють свої знання про формувальне оцінювання;
  • як змінилося розуміння формувального оцінювання.

Детальніше

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Про “батьківські збори” з погляду закону: обовʼязковість відвідування та теми для обговорення

Нормативні акти, які були прийняті в системі освіти за останні 10 років, усіляко уникають поняття “батьківські збори”. Адже така форма спілкування не дає можливості обговорити проблеми та успіхи конкретної дитини, водночас не порушуючи її права на повагу до гідності, конфіденційність тощо. Згадка про “батьківські збори” нині залишилася лише в одному нормативному документі.

Раніше “Нова українська школа” розповідала про нестандартні рішення для продуктивної комунікації з батьками:

Практика проведення батьківських зборів у закладах освіти України популярна, відтак у батьків виникають питання:

  • чи обовʼязково відвідувати батьківські збори та чи можна процедурно відмовитися від цього;
  • які теми можна обговорювати публічно;
  • чи можуть батьки ініціювати збори, чи це робить лише класний керівник;
  • чи мають результати зборів юридичну силу та чи варто вести протокол.

ДЕТАЛЬНІШЕ

 

Четвертий етап конкурсу Яцика відбудеться 8 березня 2024 року

Міністерство освіти і науки визначило дату проведення четвертого етапу XXIV Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика.

Традиційний конкурс відбудеться з метою визначення кращих знавців української мови.

Конкурс у черговий раз проведуть дистанційно, о 10.00 8 березня 2024 року.

Для проведення конкурсу організаторами мають бути створені безпекові заходи, пов’язані з запровадженням правового режиму воєнного стану.

Також мають бути проведені організаційні заходи з технічної підтримки учасників четвертого етапу конкурсу.

“КОЛОСОК” для вчителя початкових класів

Усі матеріали у вільному доступні Ви знайдете за посиланням:

http://kolosok.org.ua/arhiv/

Пілот ДПА для учнів 4-х класів відбудеться у квітні-травні 2024 року

Чи буде ДПА у 2024 році: Актуальна інформація | ZnoGrantПілот оновленого формату державної підсумкової атестації для учнів і учениць 4 класів відбудеться у квітні-травні 2024 року.

Про це йдеться в наказі №82 “Про проведення пілотної ДПА випускників початкової школи у формі зовнішнього незалежного оцінювання” Міністерства освіти і науки від 24 січня 2024 року.

 

Сертифікація вчителів початкових класів 2024: особливості та новації

Огляд нормативних документів

Протягом  січня проходила реєстрація вчителів, які виявили бажання взяти участь у сертифікації. Деякі педагоги вже добре знайомі з цією процедурою, а для деяких – це справжня новація. Однак щороку цей процес доповнюється нововведеннями та має певні особливості. Які зміни внесено у Положення про сертифікацію? У які терміни заплановано проведення трьох етапів зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогів? Якими будуть тести для різних категорій вчителів? Пропонуємо огляд ключових нормативних документів, які допоможуть знайти відповіді на ці запитання та успішно підготуватись до сертифікації.

Відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників (далі – Положення) участь у зовнішньому оцінюванні може взяти педагогічний працівник, який на момент реєстрації працює на відповідній посаді за основним місцем роботи та має стаж педагогічної роботи не менше двох років.

Учитель має право на проходження сертифікації безоплатно один раз на три роки, а  педагогічний працівник, який не отримав сертифіката, має право на повторне проходження сертифікації не раніше, ніж через рік.

Неуспішне проходження педагогічним працівником сертифікації не впливає на результати його чергової (позачергової) атестації, продовження його роботи на відповідній посаді чи застосування до нього будь-яких заходів адміністративного впливу.

Графік проведення сертифікації

У 2024 році наказом Міністерства від 01.12.2023 №1464 визначено категорії педагогів, які можуть взяти участь у сертифікації, та їхню граничну кількість:

  • вчителі початкових класів – не більше 1500 осіб;

Наказом МОН від 10.01.2024 №20 затверджено графік проведення сертифікації педагогів, який містить такі ключові заходи:

1.Реєстрація педагогів усіх категорій, які виявили бажання взяти участь у сертифікації:

  • основний етап – 15 – 25 січня;
  • додатковий етап – 26-30 січня.

У випадку, якщо кількість сформованих бланків реєстраційних карток-заяв, досягла граничної кількості, реєстрація педагогічних працівників певної категорії достроково припиняється.

2.Розміщення на інформаційних сторінках учасників листів-викликів для участь у незалежному тестуванні вчителів:

    • початкової школи, української мови та літератури, математики – до 28.02.2024;

3.Проведення незалежного тестування професійних компетентностей вчителів:

    • початкових класів, математики, української мови та літератури – 09.03.2024;

4.Оголошення результатів тестування, розміщення інформації в кабінетах учасників інформації про допущення/недопущення до наступного етапу сертифікації вчителів:

    • початкової школи, української мови та літератури, математики – до 20.03.2024;

5.Передання Державній службі якості освіти  бази даних учасників сертифікації, які допущені до подальшої участі в сертифікації:

    • вчителів початкової школи, української мови та літератури, математики – до 01.04.2024;

6.Передача до УЦОЯО експертних висновків за результатами вивчення практичного досвіду:

  • вчителів початкової школи, української мови та літератури, математики – після 10.07.2024;

Детальніше: