Archive for Полякова Олена

Мультимодальне навчання: аудіо, відео, VR як ефективні рішення для сучасної української школи

Впроваджувати мультимодальне навчання в Україні зараз особливо важливо. І ось чому:

  • Навчання під час війни та онлайн. Уроки мають відбуватися за будь-яких умов, навіть коли немає стабільного інтернету. Наприклад, аудіофайл можна завантажити заздалегідь, а коротке відео допоможе швидко пояснити тему.
  • Для всіх дітей. Хтось краще сприймає інформацію на слух, комусь потрібні картинки чи відео, а хтось краще запам’ятовує, коли щось робить власноруч. Мультимодальний підхід дозволяє врахувати ці відмінності та допомагає дітям з особливими освітніми потребами.
  • Цікавіше навчання. Коли уроки різноманітні й інтерактивні, діти залучаються більше, з’являється інтерес і навіть азарт — навчання починає нагадувати пригоду.
  • Цифрові навички. Використання сучасних інструментів розвиває медіаграмотність, критичне мислення й готує дітей до життя у цифровому світі.
  • Доступність. Для мультимодального навчання не обов’язково мати дорогі прилади. Смартфон чи планшет часто достатні, щоб створити цікавий і насичений урок — навіть без поїздок у музеї чи дорогих експериментів.

    Які ж переваги такого підходу?

    Мультимодальний підхід допомагає дітям краще засвоювати матеріал. Коли інформація подається у різних форматах — через відео, звук, текст чи практичні вправи — знання запам’ятовуються швидше й глибше.

    Уроки стають цікавішими. Різноманітні формати утримують увагу учнів і додають урокам живості, перетворюючи їх на захопливий процес.

    Це підхід “для всіх”. Одним легше слухати, іншим — дивитися, а комусь важливо самому діяти. Мультимодальність враховує різні стилі навчання і дає змогу кожному учневі відчути себе успішним.

    Такий підхід розвиває важливі навички. Діти не просто отримують інформацію, а й вчаться аналізувати, порівнювати та створювати власні мультимедійні роботи.

    І нарешті, мультимодальність готує учнів до життя у сучасному цифровому світі. Вони освоюють нові інструменти, стають більш медіаграмотними і впевненими у використанні технологій.

Детальніше на сайті  НУШ (nus.org.ua)

Стартує XXVІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

ІІ етап XXVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика відбудеться 6 грудня 2025 року в дистанційному форматі.

Зареєструватися для участі в ІІ етапі та ознайомитися з умовами проведення XXVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2025/2026 навчальному році можна за покликанням.

Положення про Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

Наказ Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 24.10.2025 № 117 «Про проведення І-ІІІ етапів ХХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2025/2026 навчальному році»

Умови проведення ІІ та ІІІ етапів ХХVІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2025/2026 навчальному році

Розклад ІІ етапу Конкурсу:

Клас Початок виконання завдань Час завершення змагання
(закриття форми)
3-4 класи 10:00 10:50

Особливості ведення класного журналу в 1–4 класах НУШ

Початкова школа в межах Нової української школи (НУШ) має власні підходи до оформлення класного журналу, які суттєво відрізняються від традиційних практик у середній та старшій школі. Це пов’язано з віковими особливостями учнів, реформою оцінювання та акцентом на формувальне навчання.

Нагадаємо, як раніше писало медіа НУШ, до 1 жовтня всі заклади освіти мають перейти на електронну форму звітності. Детальніше про читайте у нашій публікації роз’яснення МОН. Сьогодні ми розглянемо нормативну базу, яку варто враховувати педагогам під час заповнення журналу в 1–4 класах.

Детальніше

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Методична конференція для вчителів початкової школи «Освітнє середовище початкової школи: підтримка, розвиток, удосконалення»

25 серпня 2025 року в СШ № 7 ім. М.Т.Рильського в рамках щорічних серпневих заходів відбулася методична конференція для вчителів початкової школи «Освітнє середовище початкової школи: підтримка, розвиток, удосконалення». Учасники конференції мали змогу долучитися до обговорення низки актуальних тем, які були представлені фахівцями Інституту післядипломної освіти. Зокрема, було обговорено стратегії підтримки учнів з особливими освітніми потребами в закладі освіти. Під час роботи в емоційно складних умовах рекомендовано практики для збереження психологічного комфорту учасників освітнього процесу. Учасникам конференції було представлено добірку ресурсів, які допоможуть оволодіти навичками роботи з інструментами штучного інтелекту.

Для удосконалення професійної майстерності та компетентності педагога початкової школи кафедрою початкової та дошкільної освіти Інституту післядипломної освіти була запропонована система заходів, щодо методичного супроводу педагога.

Презентації

https://drive.google.com/drive/folders/1NurV6ecu-ZLmgBNa3mLqsywV71IW9dJS

ФОТО

https://drive.google.com/drive/folders/1VwUqoa0iUVufhUJRmD0WkgDOm_6iBqZh

МОН запроваджує нову модель ДПА для початкової школи у формі ЗНО: етапи та терміни

Міністерство освіти і науки України активно працює над впровадженням нової моделі проведення державної підсумкової атестації (ДПА) для учнів, які завершують початкову освіту, у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО). Цей процес є частиною стратегії, спрямованої на моніторинг та підвищення якості освіти, що здійснюється відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту», а також інших нормативно-правових актів.

Основні етапи та часові рамки реалізації

Наказ Міністерства освіти і науки України затверджує детальний План заходів щодо апробації та подальшого впровадження цієї моделі.

2025 рік: Пілотний етап та підготовчі роботи

  • У листопаді 2025 року Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) має підготувати та оприлюднити звіт за результатами проведеної пілотної ДПА випускників початкової школи у формі ЗНО.
  • Протягом листопада-грудня 2025 року Міністерство освіти і науки (МОН) здійснить аналіз стану правового регулювання проведення ДПА.
  • Також, з вересня по грудень 2025 року, МОН організує роботу з розроблення спеціальної освітньої платформи, що буде використовуватися для забезпечення проведення ДПА у формі ЗНО.

ДЕТАЛЬНІШЕ: За матеріалами сайту “Шкільне життя”

5 вправ для уроків з безпеки дітей в інтернеті

Інформаційно-цифрова компетентність є однією з ключових для учнівства і вчительства, враховуючи розгортання реформи “Нова українська школа” і оновлений професійний стандарт вчителя. Розвинути навички безпечного та усвідомленого використання цифрових технологій допомагають вправи міжнародної програми “Аси інтернету” (Be Internet Awesome), яку в Україні впроваджує ГО “ЕдКемп Україна”.

Ця програма розроблена як окремий цикл занять або може бути інтегрована в різні шкільні предмети в будь-якому класі. Вона формує вміння бути пильними, обачними і доброзичливими в онлайн-середовищі, розвиває цифрову грамотність, вчить створювати безпеку і комфорт у цифровому просторі. Для проведення вправ не потрібна спеціальна підготовка чи складне обладнання — найважливішим є аналіз і живе обговорення, що допоможе дітям краще розуміти цифрове середовище та почуватися в ньому впевнено й безпечно.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

 

Як підготувати дитину до першого класу? Поради батькам від сімейного лікаря

Що найбільше тривожить батьків першачків у час війни?

Найперше — це страх за життя та безпеку дитини.  Думки про повітряні тривоги, укриття, обстріли — все це страшно, і це нормально, що вам тривожно. Але є речі, які допоможуть вам трохи заспокоїтися й дати дитині відчуття захищеності.

З чого складається готовність до школи?

Готовність — це не просто “знає букви чи цифри”. Це про різні сторони розвитку дитини:  емоційну,  соціальну,  інтелектуальну, фізичну. І кожна з них важлива по-своєму.

Фізична готовність — основа для всього. Початок навчання дуже змінює дитину. Шкільне життя — це вже не садочок. Менше руху, більше сидіння, новий режим, ранні підйоми, інші правила. Це як підготуватися до нового марафону — треба сили, витримка й підтримка. І саме на цьому ми радимо сфокусуватись у першу чергу.

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

 

Поради молодому вчителю

Бути молодим учителем — це трохи схоже на першу поїздку за кермом: цікаво й водночас страшно. Але з часом приходить упевненість. А перші кроки завжди легші, коли поруч є підтримка й порада.

Коли заходиш у клас уперше як учитель, відчуваєш: починається нова історія. І від тебе залежить, якою вона буде.

Початок кар’єри вчителя — це шлях, сповнений переживань та пошуку себе. Щоб ви не почувалися на ньому самотніми, ми зібрали для вас цілу палітру думок: від мудрості досвідченого наставника та психолога до стратегічного бачення директора, практичних порад його заступника і чесних вражень такого ж молодого вчителя, як і ви. Нехай їхні слова стануть для вас підтримкою та орієнтиром.

Детальніше

Підготовка до нового навчального року: методичний кейс на 2025/2026 навчальний рік

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2025 № 1/16828-25 Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році

Листі Міністерства освіти і науки України № 1/11233-25 від 29.05.2025 «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2025/26 року»

Наказ МОН № 865 від 17.06.2025 року «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти й науки України щодо забезпечення здобуття загальної середньої освіти в умовах воєнного стану»

Оновлення нормативів наповнюваності груп та класів 

Наказ Міністерства освіти і науки України 03 червня 2025 року № 808 “Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України (Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) у державних, комунальних закладах загальної середньої освіти)”

Літні канікули і безпека: поради для вчителів і батьків від експертів

Літні канікули — час, якого діти з нетерпінням чекають цілий навчальний рік. Це період відпочинку, яскравих пригод і нових вражень. Проте для батьків це може стати справжнім викликом, адже необхідно організувати дозвілля дитини та убезпечити її від можливих загроз.

Рекомендації від експертів