Формувальне оцінювання – не виклик, а інструмент на допомогу: як змінилося його використання в умовах війни

Тривалий час і вчителям, і батькам було складно зрозуміти, як оцінювати учнівство не балами, а словами. Та ще й так, щоб це мотивувало й описувало прогрес кожної й кожного під час навчання.

Саме такий підхід передбачає формувальне оцінювання. Утім, як показало дослідження “”Нова українська школа” в 5–6–х класах: виклики впровадження”, проведене ГО “Смарт освіта”, частина вчительства, яке працює з 5–6 класами НУШ, досі не розібралася, що саме передбачає формувальне оцінювання та як його використовувати на практиці.

А ті, хто потоваришував із формувальним, бачать у ньому чимало переваг, особливо під час навчання в умовах війни. Наприклад, декілька вчительок розповіли редакції “НУШ”, що формувальне оцінювання на дистанційці дає змогу постійно надавати учнівству зворотний зв’язок. А ще – мотивує дітей до навчання та вчить їх адекватно реагувати на критику.

Також учасниці курсів від програми “Демократична школа” Європейського центру ім. Вергеланда (Норвегія), розповіли:

  • як війна вплинула на роботу з формувальним оцінюванням;
  • які переваги бачать вчителі в його застосуванні;
  • як педагоги та шкільні адміністрації поглиблюють свої знання про формувальне оцінювання;
  • як змінилося розуміння формувального оцінювання.

Детальніше

За матеріалами сайту НУШ (nus.org.ua)

Залишити відповідь